Italia

En blondine og en rødhåret Lombard-venetiansk Roman i Moskva langs ruten: "Rome Salerno Napoli" ... to kvinner med lue!

Skrevet av CinziaTosini

I en tid lang fortid, Jeg programmerte reisene mine organisere all detaljhandel. Predisponevo etapper, besøk, stopp, planlegge alt til perfeksjon. Det er ikke det at jeg ikke kan gjøre det igjen, se, min naturlige tilbøyelighet organisasjon kunne jeg ikke bare klare seg uten! I realtà, det som har virkelig endret, er det enkle som jeg bor reisen, la oss si at jeg lot meg gå ... jeg prate med skjebnen, sorrido, spøk, kombinere kunnskap spenningen av forventning og funn.

Jeg laget denne innledningen til å hjelpe deg med å forstå sinnstilstand som fulgte meg under min siste tur til Roma. Det jeg ventet på en venn, Giulia Nekorkina, som det ble besluttet å gjenoppleve en ferie langs ruten "Roma Salerno Napoli". Gir grunn, en blondine og en rødhåret Lombard-venetiansk Roman i Moskva, som i seks dager delte de lykkelige øyeblikk og triste øyeblikk, minner, tanker, landskap, følelser og to hatter ...! 😉

Vel, Jeg erklærer: “Jeg elsker hatter”, noen ganger jeg kjøpe dem og noen ganger jeg gjør dem. Jeg bruker dem til tross for det ser forvirret folk er ikke vant til den mer feminine stilen til tider da det var mer utbredt bruk. For en tid siden jeg hadde lovet en til meg og pakket av Giulia…  hva bedre mulighet til å holde sitt ord om dette. Jeg møtte henne nylig. Hun hadde slått meg et par setninger han skrev på en populær sosiale nettverk. Hans ord følte smerten, men samtidig, styrke og ønsket om å starte… det samme som jeg kjenner igjen i meg selv.

Etter vårt møte i Milano, etter å ha snakket i lang tid på å lytte til hverandre i hva hver følte for å fortelle om sitt liv, i et tidsrom som vi har skrevet. En dag, etter å ha uttrykt min lengsel for Napoli og Amalfikysten, hun bestemte hun svarte: "Cynthia, vi kan gå sammen!"Det er bare bare et øyeblikk å bestemme…

Jeg dro med tog på en lørdag ettermiddag umiddelbart ved å kombinere en av mine! Nesten, bare klatre opp i vognen, skjønte jeg at han hadde glemt posen med hatter etter at den er plassert på bakken for å ta et bilde! Nooo, mi sønn dette! Tas som en fjær sete ved å spørre en person å custodirmi koffert, synd at toget ville forlate dem tre minutter… Jeg måtte handle raskt! Jeg løp mot utvinning av flak, hæler, og fuchsia bånd i håret flagrende. Jeg kjørte fra den ene siden på leting etter posen, og en ledsager løp fra motsatt side på jakt etter en "glemsom '. Heldigvis, plutselig vi krysset, og til min store lykke ... hatter utvinnes! 😉

Tre timer senere var jeg i Roma. Hyllet Julia at jeg kom opp fra stasjonen, Jeg var klar til å begynne våre eventyr. 🙂 Tra le tante cose programmate, var planlagt i kveld av min ankomst, middag med… "De på Ideal Bar", en gruppe av kjære venner nå kjent år siden, gjennom kommentarene i stuen av den virtuelle bar av min kjære Giorgio Ferrari.

Den neste dagen vi besøkte med Julia Marina del Faro Fiumicino, et fantastisk sted, egnet for meditasjon, i nærheten av Roma, men borte fra kjaset, et sted å snakke med fiskere og nyte havet. Underveis, mentre tornavamo, Julia Fiumicino beskrevet for meg ved å fortelle meg om sine hus og dens historie. Ad un tratto l’ho vista fermarsi ad osservare una vecchia abitazione dall’interessante struttura. Quella casa da tempo la incuriosiva, og fristelsen til å besøke henne når han passerte var så. God, det var på tide å avhjelpe. Ser på henne sa jeg: “Men hvorfor, der det er mulig, bør vi ikke oppfylle våre ønsker?!”  Deretter, under regn, Vi klatret og… curiosato!

Det var på tide å gå ... Første etappe, Vietri sul Mare, byen i provinsen Salerno erklærte i dall'UNESCU 1997 World Heritage Site. Alle som kjenner meg vet at jeg elsker snakke med folk…  den beste måten å lære om de områdene du besøker. Det er slik at vi møtte Mrs. Irene Avallone, at, etter å ha gratulert for hatter, fortalte oss om historien til håndverket av keramikk fabrikk Avallone. En historie av håndverk som fortsetter i fire generasjoner…

Vietri sul Mare

Hun hadde kommet til lunsj. Julia husket å ha stoppet år tidligere i en typisk restaurant av Cetara med en solrik terrasse med utsikt over havet. Vi fant. For de heldige nok til å oppleve dette stedet trenger ikke ord, her serverer bare stillheten, mens, nyter maten du ser på horisonten ...

Ravioli

Ravioli av kråkeboller stuet grouper og muslinger – Restaurant Falalella – Cetara

Cetara

Fornøyd, fortsatte vi vår tur på vei mot Maiori. Når de får mine øyne fokusert på dyrking terrasser som vender mot havet. En vakker utsikt som fikk meg til å tenke på et møysommelig arbeid med bøndene i området.

Maiori

En tur hvis du levde i sin helhet, krever kunnskap om dets folk, dets territorier og sin typiske. A Minor per l’appunto, som vi sier ofret, når, passerer den berømte konditoriet i området ‘Sal De Riso', vi kunne ikke hjelpe, men å stoppe for en smak… 😉

Det var tiden for Amalfi, gammel kystby som, med sitt syn og sine synspunkter distraherer fra noen dårlige tanker. Her gikk vi langs lange gater fulle av stemmene, farger, og typicality.

Amalfi

Vår reise fortsatte i retning Positano, en by med et velkjent navn i som jeg aldri hadde vært. Før du ankommer, langs veien, Vi stoppet på et punkt som tillot blikket på lysene i Positano på som falt natten.

En visning til å leve i stillhet ... "magic, poesi, drømme’ var de eneste ordene som jeg trodde.

Positano

Giunta natt mine øyne var vendt mot havet Sorrento… Homer i Odysseen beskrev det som landet sirener, at, med sin sang forsøkte forgjeves å overbevise Odyssevs å lande.

Hvilke, i 1544 ble født poeten Torquato Tasso, Forfatteren av Gerusalemme Liberata. Han er dedikert til byens hovedtorg.

Sorrento

Våre ferie sammen har fortsatt å Pozzuoli, en kystby som ble grunnlagt av en gruppe eksil greske øya Samos. I lang tid hadde jeg ordnet en exit natt med en fiskebåt. Jeg ønsket å følge fiskere, bare for en gangs skyld, å forstå bedre arbeidet. Synd at nordavinden for to netter på rad gjort mine planer går opp i røyk. Dette er fartøyet som vi måtte klatre.

Pozzuoli

Å trøste, sammen med Julia og Antonio Chiocca, fisker og vår guide i Pozzuoli, vi gikk rundt i byen du besøker Serapis-tempel, den gamle romerske markedet også kalt markedet Puteoli, det opprinnelige navnet på Pozzuoli. Det regnes som et tempel fordi under utgravningene, i 1750, det ble funnet statuen av Egyptiske guden Serapis.

Serapis-tempel

Etter Pozzuoli fortsatte vi mot midten av Napoli. Underveis, den vakre utsikten over Vesuv, Hvile vulkan som sist hadde utbrudd mars 1944, ci ha piacevolmente accompagnato.

Vi har endelig funnet og møtte venner, som de sier, slutter ikke her…