'The Journey of Forms Ordet italienere

Italia trenger konkurranseevne # # # tilgjengelighet #servizi #accoglienza #appartenenza nettverk ... men fremfor alt han trenger for å gå tilbake til å tro!

Skrevet av CinziaTosini

Jeg sier ofte at nå det eneste som er igjen er det betong land. Vi er en av de mest vakre land i verden! Vi har en flott historie, stor kunstnerisk, stor kulinarisk utmerkelse, store tradisjoner! Kort sagt, vi alle papirene i orden, men jeg spør: “Vi kan bedre giocarcele?”

Etter mitt siste besøk til Bit, International Tourism Utveksling, etter å ha hørt de gode høyttalere utstillingen løsninger og markedsføringsstrategier helt nødvendige for å fremme territoriet, Jeg spurte meg selv noen tanker som jeg ønsker å stoppe her.

Som er min vane jeg ønsker å starte fra begynnelsen, fødselen av turisme.

Til informasjonsformål, ble den første reisebyrå åpnet i London i 1841 da Thomas Cook, takket være drivkraften gitt til jernbane og sjøtransport nittende århundre som gjorde det mulig i de kortsiktige bevegelsene. Reiser ble ikke lenger en luksus for eliten. I denne forbindelse jeg sitere AArtikkel 7 Global Code of Ethics for Tourism som fremhever denne retten:

"La possibilità di accedere direttamente e personalmente alla scoperta ed al godimento delle ricchezze del pianeta rappresenta un diritto di cui tutti gli abitanti del mondo devono poter usufruire in modo paritario; den stadig mer omfattende deltakelse i nasjonal og internasjonal turisme vil bli betraktet som en av de beste mulige uttrykk for den stadige økningen i fritiden, og skal ikke være svekket på noen måte. "

Nøyaktig slik, Turisme er en rettighet, men for mange er det ikke lenger! Reiser i Italia det koster for mye! Eksteriøret er mye mer konkurransedyktig.Dette er det enkle svaret folks. Og "kritisk tenkning. Ikke bare markedsføringsstrategier, men konkrete investeringer og bestemme sin vekkelse. Nedenfor vil jeg analysere noen punkter som jeg anser nødvendig i denne forbindelse.

• Konkurranseevne

I fjor gikk jeg alene til september for Sardinia overbevist om å finne konkurransedyktige priser gitt periode, men jeg måtte tenke nytt. "Leaving alene er ikke en fordel"Så jeg ble fortalt. Ma spiser? Vi er et land av singler og vi er ennå ikke organisert på en slik måte! Allikevel, singel o ikke enkelt, prisene på pakkene er ikke konkurransedyktige i Italia og i utlandet. La oss tenke ...

• Tilgjengelighet

Åtti millioner funksjonshemmede i Europa, 650 millioner på verdensbasis. Jeg gjentar at turisme er en rettighet for alle. Og "fundamental samsvar med tilgjengelige reiselivstjenester som gjør en realitet. I år i Internasjonal dag for personer med nedsatt funksjonsevne, EU-kommisjonen har anerkjent pris i Berlin “Tilgang byen Award”. Dessverre var ingen italienske byen bemerkelsesverdig i denne forbindelse. Noen venner på retur av en tur til California har fortalt meg at at, busser, har inngangsnivået på fortauet for tillate folk å flytte et hjul stol med enkel tilgang. Dette systemet har blitt tatt i bruk i noen italienske provinser, men er ennå ikke tilstrekkelig utvidet. Reflekter…

• Tjenesten

Venner, med hensyn til tjenester er alle noe å si. Jeg skal fortelle deg min erfaring i fjor i Quartu Sant'Elena, in provincia di Cagliari. Et hav uvirkelig, levende kanalen etter veiene; synd at ikke ha bilen med meg regnet med offentlig transport som jeg funnet å være sørgelig utilstrekkelig. Jeg var rasende for å si det mildt; Jeg husker fortsatt min utbrudd på twitter: “Foran meg en fantastisk havutsikt, bak meg tjenester som vil forlate deg målløs, heller, det ville!” Jeg satt ut, men selv så enda et problem! Det var ingen fortauet så det vil sykkelveier for å gjøre risikable videreføring gange. Tydeligvis det er tilfelle og saken, men det er ingen tvil om at transportnettet bør forbedres og forsterkes, muligens ved hjelp av nyskapende og bærekraftig. Jeg fikk en annen erfaring fra California der, sammen med de mange sykkel-utleie uttak, Bussene går kontinuerlig forberedt, blant annet transport av to-hjulinger, slik som å gjøre lett tilgjengelig besøket av lange strekninger av territoriet. La oss tenke ...

• Velkommen

Som er vanlig å si "gjestfrihet er et tegn på sivilisasjon"Og ikke bare… og her stopper jeg.

• Medlemskap

Som jeg skrev for noen dager siden : “Jeg er en reisende, en "italiensk stolte av sitt land besøk, søk, og lignende, men spesielt elsker å snakke med folk, min beste guiden!" Husk 17 Mars 2011, Jeg var på reise. Det feiret 150"Årsdagen for samlingen av Italia. På veien stoppet jeg på en venns restaurant for å spise, og jeg innså at det var ingen tegn ved inngangen til feiring. Jeg gikk inn, og etter de vanlige hilsener jeg sa: "Men hvis du setter ut flagget i bilen min…?” Lei ovviamente accettò. Medlemskap er et viktig signal for turisme. Reflekter…

• Nettverk

Internett er et globalt nettverk; vi har et verktøy som i et øyeblikk millioner av datamaskiner kobles til hverandre. Fremme området på nettet er en stor mulighet for at vi alle må gjøre det meste av. Hver av oss kan gjøre det på sin egen måte, selv med et bilde av piller med informative. Le recensioni delle persone sono una grande opportunità per promuovere il territorio italiano e le sue tipicità. Invester i nettverket er kritisk!

Jeg vil konkludere med disse refleksjonene med’Art. 1 av Global Code of Ethics for Tourism:

"Turisme som et verktøy for forståelse og gjensidig respekt mellom folk og samfunn "
Forståelsen og fremme av etiske verdier som er felles for menneskeheten, i en ånd av toleranse og respekt for mangfoldet av religiøse overbevisninger, Filosofisk og moralsk, representerer stiftelsen og konsekvensen av ansvarlig turisme; aktørene i reiselivsnæringen og turistene selv vil respektere de tradisjoner og sosiale og kulturelle praksis av alle folkeslag, inkludert de av minoriteter og urfolk, og de ser verdien.

Når skal vi lære å gjøre turismen… men turisme alvor!